21 ianuarie 2015: Cei trei tineri din spatele imaginii online a lui Klaus Iohannis vor sa transforme in business succesul de la prezidentiale

Cum transformi intr-un business succesul campaniei online de la alegerile prezidentiale?

Radu Negulescu are 27 de ani. E serios si corect imbracat. A inceput sa castige bani singur dinainte de a avea buletin si si-a infiintat in primul an de facultate firma care a ajuns anul acesta in topul Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Ioan are 36 de ani, este cel mai in varsta. Vorbeste cu accent moldovenesc, este creativul din grup si un antreprenor care petrece cateva luni pe an prin lume). Vlad are 35 de ani, este tipul hipsterului care vorbeste putin despre importanta lucrurilor pe care le face. Gandeste repede, zambeste mult, este entuziast si cumva introvertit.

Cei trei sunt un grup tanar si vesel despre care ai spune cu drag ca urmeaza sa cucereasca lumea. Atata doar ca ei au cucerit-o deja. Dar au cucerit-o pe neasteptate si intr-un iures care nu le-a lasat timp sa realizeze prea mult ce se intampla. Au cucerit-o dintr-un subsol de pe bulevardul Kiseleff si tot asediul cu bataliile aferente a durat cam trei luni.

Cei trei, care s-au adunat laolalta saptamana trecuta pentru prima data dupa alegerile din 16 noiembrie, au coagulat in jurul lor o echipa care a facut campania online a candidatului ACL la Cotroceni, Klaus Iohannis. Descriu experienta din campanie fara exaltare, cu constiinta faptului ca au facut lucrurile cum trebuie si ca au muncit mult mai mult decat credeau ca pot sa munceasca: „A fost mizerabil de greu si groaznic de frumos in campanie, pana la ultima clipa. Indiferent de rezultat, am fi ramas cu o experienta extraordinara“, rezuma ei cele trei luni de campanie. „Au fost trei luni si-un pic cat trei ani, au fost trei luni in care m-am reinventat de zece ori, in care am invatat cat nu ma puteau invata toate scolile din lume“, sintetizeaza Radu Negulescu campania pe blogul sau.

Uitandu-se in urma, Radu, Ioan si Vlad spun ca nu au avut un roadmap clar legat de campania online. „I-am spus candidatului de la inceput ca ii vom aduce 1 milion de like-uri si un engagement bun si i-am adus. Am setat o tinta ambitioasa pentru ca o astfel de tinta iti impune un anumit stil de lucru. Daca tintesti maxim, muncesti maxim si chiar dai dincolo de ceea ce credeai ca poti da. Am pus o tinta mare si am construit sanatos in jurul ei“, concluzioneaza cei trei care a fost secretul succesului din social media al candidatului ACL.

Vlad Tausance spune ca au avut tot timpul senzatia din filmele americane in care cativa oameni pe care nu ii cunoaste nimeni stau intr-o incapere si deseneaza traiectoria unui destin politic. Insa a mai fost ceva, o diferenta care a facut campania din subsolul din Kiseleff diferita de campaniile anterioare din Romania: „Ce am simtit nou a fost mai degraba un vibe de tehnologie de varf aplicata decat de partid sau de task politic. Radu (Negulescu – n.r.) ne-a convins pe toti si ne-a invatat sa tratam campania ca pe un start-up, cu tot ce inseamna asta“. Radu Negulescu, un tanar de 27 de ani din Baia Mare, care a fost coordonatorul campaniei online si (partial) de creatie, este cel care i-a adus impreuna pe toti cei care au lucrat in campanie.

In acest punct vine aproape natural intrebarea: cum a ajuns insa un tanar de 27 de ani din Baia Mare sa coordoneze campania la nivel national a candidatului ACL? Radu Negulescu sintetizeaza simplu decizia de a se alatura campaniei: „Eu stiam niste oameni la PNL, facusem anterior joburi de tehnologie pentru ei – site, manual de identitate si alte proiecte. M-au intrebat daca ne putem ocupa de campania online, am acceptat, am fost numit coordonator pe zona online si creativa“.

Ii atrag atentia ca sintagma „cunosteam niste oameni la PNL“ este sensibila si detaliaza povestea, care se suprapune cu povestea sa personala si de business: „Povestea nu este fantastica. M-am lasat de facultate de trei ori, pentru ca am inceput sa fac business de foarte devreme si mi s-a parut mai util sa cresc afacerea decat sa invat lucruri care nu prea se mai aplica acum. Nu am parinti implicati politic la PNL sau in alta parte, nu am avut nicio relatie dubioasa sau care sa poata ridica vreun semn de intrebare. Si eu ma suspectez cateodata, dar chiar nu am nimic ascuns, obscur, care sa ma fi propulsat. Am muncit enorm, nu am primit si nu am luat niciodata lucrurile de-a gata“.

Radu Negulescu a fondat in urma cu opt ani firma Trencadis, care are acum 50 de angajati, 3 birouri in Romania si a avut afaceri de peste 4 milioane de lei in 2014. Trencadis a pornit la drum cand Radu Negulescu avea 19 ani si era in primul an de facultate, dar si in cautare de proiecte in care sa lucreze: „Prietena unui prieten m-a rugat sa refac un site pentru o cunostinta de-a ei. Asa am ajuns sa fac site-ul primariei Dragomiresti din Maramures. I-am rugat sa ma recomande daca sunt multumiti de munca mea si ei m-au recomandat; asa am ajuns sa fac site dupa site pana cand am realizat ca am facut peste 500 de site-uri de primarii, atunci m-am oprit si am trecut pe licitatiile de proiecte mai mari din zona guvernamentala“.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *